I Am ME

I Am ME

Monday 25 August 2014

Hujung Raya & Urusan Ke Qatar

Semalam hari minggu terakhir dalam bulan Syawal 1435H. Dua majlis aku attend dengan anak2. Full day semalam penuh jadual aku.

Half day morning tu, aku gi settle urusan pasport anak2 utk submit ke Qatar Govt. Hajatnya nak settle masa Raya Aidiladha nanti, tapi nampak gaya nak kena submit sekarang sbb form utk apply Residential Permit (RP) tu dah submit. Huhuhu, huru hara sepagi di Imigresen UTC semalam. Nasib baik pegawai ramah je. Plus, ada sorang budak tu, manis je senyum, muka iras Fizo Omar. Wah!

Since urusan kat imigresen cepat drpd biasa, hanya sejam je dah siap, so aku ambik kesempatan g tukar IC terus. Semua urusan siap 1.45pm. Drpd UTC tu terus ke kenduri Nisa, x-staff Contract-Selia. Hmmm...anak2 dah start tanya bila nk balik umah sbb dah penat. Haishhhh!

Pegi kenduri tu relaks gak lah sebab 2.30pm org dah start kurang. Makan pun tak rushing. Anak2 pun tak stress sbb majlis kat dewan. Aku pekena nasi arab dgn kari daging, mmmm.. best lah pulak. So, dah kenyang and bergambar gediks apa yg patut, gerak ke umah staff Contract-Selia wat open house lak. Perut tgh sebu, tgk2 makanan pun sedap2 gak weh. Adeh, tapi aku melantak pengat labu (siap tambah) dgn ubi kayu rebus dgn sambal ikan bilis! Tersandar beb...mcm malas nak bgn utk balik. Sib baik tak ambil bantal dan lelap terus. Hahaha...

Balik tu dah tak larat, tapi tahankan jugak sebab umah tak sempat kemas pagi sebelum keluar. So, mintak anak2 jemaah kemas apa yg patut. Mulut bising toksah cerita lah. Stress anak aku dibuatnya. Hahaha... Diaorg nak taknak kena buat ler apa yg aku suruh sblm aku bertukar menjadi singa! 

Chow!

 


No comments:

Post a Comment