I Am ME

I Am ME

Wednesday 5 November 2014

Mencari Sesuap Rezeki

Petang tadi tak larat masak. In fact, dalam minggu ni tak masak pun utk dinner. Asyik beli je.

Tapi bukan soal makan yg nak aku cerita kat sini. Masa gi dinner tu, waiter/tukang angkat pinggan kat kedai mamak tu adalah kawan ngaji anak2 aku. Lelaki, 13 tahun. Setahun lebih tua drpd Danish. Badan dia lebih kurang Danish je.

Aku melihat dgn macam2 perasaan. Budak tu tinggal 1 taman kitaorg, tapi rumah kluster. Jd, aku terpikir, atas sebab apa dia bekerja di situ. Suka2 utk kumpul duit atau mmg dia perlukan duit untuk bekalan hari esok? Ntahlah. 

Jujurnya aku kagum dgn usaha dia. Dalam masa sama, aku tak sampai hati melihat dia mundar mandir bekerja. Tapi, aku pasti dia anak yg tabah. Tak kira sebab seronok atau tidak, dia usaha untuk mencari duit sampingan. Harapan aku, pelajaran dia tak diabaikan. Semoga Allah mempermudahkan urusan dia dan kita semua.

Amin.

No comments:

Post a Comment