I Am ME

I Am ME

Monday 12 March 2012

Kenapa Eagle, Kenapa The Nest

"Eagle...No Fear" OR "Eagle....Fly Alone"

Petang tadi aku berborak-borak dengan Helangmerah. Tentang suatu kebetulan yang ada antara kitaorg. Kebetulannya, adalah Si Helang aka Eagle yang kitaorg obseskan sangat ni.

Kenapa aku obses dengan Eagle? Bermula 1996, di UTM Skudai dulu. Ada sesuatu di dalam mata Eagle yang sangat menarik perhatianku. Pada mulanya, aku hanya minat kepada kehebatan ia terbang membelah langit biru. Tampak sangat gah dan hebat setiap kali ia memburu mangsanya. Punya obses, aku lukis gambar Eagle dan tampalkan kat bilik di hostel. Walaupun tak hebat, tapi aku bangga sebab dapat feel masa lukis Eagle tu. Siap ada tagline lagi masa tu, "EAGLE...NO FEAR".

Lama kelamaan baru aku realized yang Eagle dan aku sebenarnya ada persamaan yang lain. Bukan dari segi kehebatannya membelah langit biru itu tetapi sebenarnya lebih kepada 'lonely'. Sebab aku susah dapat kawan yang memahami. Ramai yang mengutuk daripada yang ikhlas. Dan sehingga kini, memang itulah persamaan aku dan Eagle, Fly Alone.

Dan The Nest...? Ia tempat aku melabuhkan seribu satu rasa setelah seharian aku lalui hidup yang tak aku rencanakan. Di The Nest tempat kurenungkan hari esok yang entah bagaimana laluannya. Well, sesuatu yang nampak sangat hebat di satu sudut, tetapi kita terlupa di satu sudut yang lain, sebenarnya ada sesuatu yang fragile di sebalik sepasang mata yang garang itu.....

Ramai yang meletakkan Eagle sebagai pemangsa berbanding memahami kesunyiannya.

No comments:

Post a Comment